Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2009 10:09 - Градски войни (1)
Автор: burberry Категория: Други   
Прочетен: 2609 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 16.06.2009 10:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Нищо ново - за пореден път поредната типично българска статистика - всяка пета жертва на катастрофа, е загинала, пресичайки на пешеходна пътека. 

Преди няколко години бях в Сърбия. Гледам ги - типични балканци, не много по-различни от нас. До момента, в който не понечих да пресека улица. Получих шок. Културен шок! Едва си бях поставила крака на улицата, готова да стартирам с кратък спринт между минаващите коли. Стар, добре заучен навик. Засвистяха спирачки и движението спря. Включително един залетял се червен Икарус - същият като нашите червени Икаруси. Чак неудобно ми стана, че един такъв заучен навик може да има подобен ефект. В Сърбия! А не в Швеция примерно. За Швеция всички знаем...

Преди време една заспала кака спря в крака ми на пешеходна пътека. И ми вика иззад джама си - "Ти луда ли си?!" Аз дали съм луда. Ами явно съм - щом имам неблагоразумието да пресичам пред жена на пешеходна пътека. Тя е с предимство разбира се. По-умният винаги отстъпва, нали, според стара смешка. Така и така бях заподозряна в лудост - яростно й наритах колата. Заключи се вътре и зачака да ми мине. Бях смела, защото не вярвах, че заспалата кака ще има кураж да излезе от колата. Много са смели всички, когато са се настанили сред няколко тона ламарини. Евала им. Днес спря в крака ми, утре ще прегази майка ми. В този момент ми се искаше не сульо, пульо и тъпата кака да си променят манталитета. Не. Искаше ми се да имам под ръка няколко павета и наистина да нанеса щети на колата й. Да поседи седмица в сервиза, да обясни на застрахователите как луда пешеходка на пешеходна пътека я е замеряла с камъни. И да походи малко с образователна цел пеша.

image

От КАТ били категорични, че нищо няма да помогне, докато не се промени най-важното - манталитетът на родните шофьори. А как точно да го променим? Да започнем най-напред с манталитета на родния пешеходец. До всяка пешеходна пътека да се натрупа малко камънак. И пешеходците за замерят всеки автомобил, който им отнема предимството. Целиш и бягаш. Екстремен спорт в градски условия, но предимството е, че е в пъти по-малко самоубийствен от пресичането през пешеходната пътека. 

А, и да, шофьорка съм. И съм съгласна и моята кола да бъде замеряна с павета, ако съм толкова куха лейка, че не мога да схвана простия факт, че пешеходците на пешеходната пътека са с предимство. По-добре да ми счупят джама, отколкото да прегазя поредната пета жертва. Като ще е война - да е война. Нека и пешеходците да имат право да отвръщат на агресията


Тагове:   камъни,   манталитет,


Гласувай:
0



1. lubima - тази идея много ми хареса. . . . но ще ...
16.06.2009 10:24
тази идея много ми хареса....но ще трябва да се назначи и полицай да ни варди купчинката...че още на следващия ден ще са подредени на пътечка в някой частен двор))дали не е по-добре да носим малкэ чакъл в джобовете??
цитирай
2. kapricia - :о)
16.06.2009 10:29
Подобен случай:
Човекът пред мен пресича на кръстовище, на пешеходна пътека, на ЗЕЛЕН светофар. С предимство не, ами с ПРЕДИМСТВО. Подобна куха лейка на описаната по-горе зад волана на лъскав таралясник си дрънка по GSM-то, блее и на червено прави ляв завой, при което добре, че човекът се оказа пъргав. Иначе не го виждам. И въпросната овца смъква стъклото и кресва: "Къде си тръгнал, бе, овен?! `Айде минавай като си се разбързал толкова!..."
цитирай
3. burberry - От чакъла ефект няма да има. А и не ...
16.06.2009 10:33
От чакъла ефект няма да има. А и не върви да си пълня чантата с чакъл... Фустите ми нямат джобове :D
Никакви опасения нямам, че някой ще вземе да разчиства камъни и ще си ги носи в двора...
цитирай
4. sisithebest - и аз
16.06.2009 11:19
онзи ден отнесох една псувня на младеж с лъскав 'трабант' , пресичайки пешеходната пътека... аз обикновено казвам, че и за тоя си има дърво. Малко тежко, но не мисля, че като блъсне човек ще е по-малко тежко.
цитирай
5. pin777 - Еее само аз ли
16.06.2009 11:58
съм така краен :))) Винаги съм си мечтал, по скоро мислил да си взема един .45 cal. magnum примерно естествено с бронебойни
и като ме доближи и не ще да спира, да отскоча встрани и да му гръмна двигателя на някой такъв ... :))
цитирай
6. burberry - до pin777
16.06.2009 12:09
Камъните са по-достъпни. А и обхватът им е ограничен. Ще взема да кихна докато стрелям и да уцеля колегата с патлака, който също чака на пешеходната пътека от другата й страна... Ще пострада от приятелски огън. Несправедливо е...
цитирай
7. анонимен - Пешеходец
16.06.2009 14:16
Да, пешеходеца е странна птица според повечето шофьори.... А и както казваше един инструктор...: "Пешеходеца винаги умира с предимство".. Затова нека сме малко по-толерантни към тях.:)
цитирай
8. анонимен - Ами я се сетете какво става с пеше...
16.06.2009 14:35
Ами я се сетете какво става с пешеходците, когато е валял дъжд и някое синче с дебело вратле, яхнало стотина конски сили премине по "гладкия" асфалт. В този момент се прощавате с изпрания и изгладен напталон, вдига ви се кръвното до небесата и така отивате на работното си място. Да му мислят подчинените ви!!!
цитирай
9. stone - онзи ден щях да се бия с един
17.06.2009 09:48
не на пешеходна пътека, а на тротоара - спряла някаква кола там, все едно че има служебен абонамент. аз й обърнах чистачките наопаки, и гледам тича един към мене, запенен - "какво ти пречи", вика. аз викам ами бърша ти колата с гащите си като минавам, това ми пречи. вместо да се извини, на бой налита - та му викам, че следващия път като го видя спрял тука, ще се кача до офиса да си взема едно ножче и да му срежа гумите. тогава си махна бараката от тротоара.
цитирай
10. jiovanio - ШофьорКА
26.06.2009 19:37
Добре написано. Дано спасиш няколко живота с този блог. Само една корекция, ако ми позволиш. Думата шофьор е и за двата пола...така, че ти също си шофьор и то доста съзнателен, за което те поздравявам. Дерзай!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: burberry
Категория: Други
Прочетен: 75395
Постинги: 18
Коментари: 47
Гласове: 222
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930