Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2009 09:22 - Високите изисквания на Компанията
Автор: burberry Категория: Бизнес   
Прочетен: 1450 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 25.06.2009 11:57


Някои шефове просто не знаят кога да спрат с безумните си изисквания. Наричат ги "високи стандарти". И даже по-точно "Високите стандарти на Компанията". Компанията на фона на останалите компании е всичко друго, но не и нещо, в което могат да виреят служители, които умират да покриват въпросните високи стандарти. Не ме разбирайте погрешно - обичам стандарти, даже обичам високи стандарти, стига те да не надскачат тавана на компанията, да са адекватно остойностени и да не се размножават. За размножаването им ми е мисълта. Иносказателна история:

image

Един ден осъзнавам, че ни трябват цветни ленти. Всички компании вече си имат - а само ние, с високите ни стандарти - само ние си нямаме.
- Шефе, да си купим цветни ленти, а?
- Нямаме нужда - нашите клиенти нямат нужда от цветни ленти.
- Ако имаме цветни ленти, клиентите ни по-лесно ще ни забелязват... а и всички вече си имат... ще е хубаво и ние...
- Цветни ленти, цветни ленти... Ама те трябва да отговарят на Високите изисквания на Компанията. Можеш ли да намериш такъв доставчик, достоен да доставя на нашата Компания. Знаеш - той също трябва да отговаря на Високите изисквания
- Разбира се - ето офертите - тези искат майка си, тези баща си, а тези - те искат майката и баща си.
- И как ще ни гарантират, че цветните ленти ще са цветни и след 20 години - знаеш, ние гледаме напред. Днес е цветна, утре - търси ги тези - фирми-еднодневки.
- Ами тогава аз, аз мисля, че ако се напъна, толкова една цветна лента мога да направя.
- Ти? Аз за това ли съм те наел? Цветни ленти да ми правиш?! Ако ти остане време като приключиш със задачите си, за които ти се плаща - прави си цветни ленти колкото искаш.

***

- Експериментът ти с цветните ленти се оказа успешен. Надявям се, че не пречи на останалите ти задължения. Обаче не може тези ленти така просто да си съществуват. Очаквам от теб всеки месец да правиш отчет-анализ на нашите цветни ленти: колко са дълги, колко широки, как са спрямо конкуренцията, какво можем да направим, за да станат още по-цветни, изпълняват ли целта, с която са създадени... И въобще подготви там един анализ, аз ще преценя дали е достатъчен.

***

- Оказа се, че нашите цветни ленти са най-добри в сравнение с лентите на нашите колеги от другите държави. Това е естествен резултат и се дължи на факта, че лентите ни отговарят на Високите изискавания на Компанията. Но достатъчно ли са широки? Според мен - не са. За това предложих на Мениджмънта да ни позволят да направим лентите си по-широки. Лентите ни вече се наблюдават, интересуват се от развитието им и за  това не можем да ги променяме без Централно одобрение.
- Ама широки ленти... това ще ми отнеме много време. Аз и сега се занимавам с тези ленти само когато имам такова - като хоби...
- Че какво толкова правиш в работно време? Аз от теб мейли не съм получавал от седмица. Ти знаеш - аз не мога да те следя всеки ден какво правиш - имам да чета толкова мейли, да пиша толкова мейли. А мейли от теб нямам. Направи ми анализ какво толкова правиш - да видим какво може да отпадне и да имаш време за лентите.

***

- Доста неща си описала, че правиш, но ако се вгледаме, ще видим, че една част от задачите са рутинни и вече би трябвало да си ги автоматизирала. Ако не си - това е твой пропуск. Така или иначе при един правилен Тайм Мейниджмънт ще имаш време за широките ленти. И не само това - информирах Ръководството, че освен широките ленти за нашия пазар, бихме искали да имаме ленти и за съседните пазари. Направи моля те анализ за това какви ленти са подходящи за тях - колко дълги, колко широки, колко цветни - знаеш - всеки пазар си има специфични изисквания спрямо лентите.

***

- Вече три от пазарите ни са обхванати от цветни ленти благодарение на нашите стратегически планове за развитие и високи стандарти. Но забелязвам от анализите ти, че лентите са намалили дължината си. Очаквам от теб анализ на причините и мерки за увеличаването им. Все пак ние сме поели ангажименти към Ръководството и сме заложили по 20% растеж.
- А тези 20%... те са прекалено високи. Аз бих заложила на по-скромни растежи в началото...
- Стандартите на Компанията са такива! Ако те са прекалено високи за теб, а те очевдино са - то напусни. Работата ти изостава, лентите намаляват - въобще с какво толкова си губиш времето по цял ден?! Мисля, че го използваш неефективно. Направи ми анализ на приоритетите ти - явно не са подредени правилно. Ще ти ги пренаредя и ще имаш време. Освен това тези 20% вече са заложени в плана и няма да бъдат променяни!
- Знаете ли, прекалено е. Като сте поели ангажименти - Вие си ги изпълнявайте. Аз напускам.
- Много емоционално. Разочарован съм от теб. Вместо да се бориш - ти решаваш просто да избягаш. А кой ще се занимава с лентите? Поведението ти е безотговорно.
- Не ме интересува - който иска да се занимава. Преди време Ви направих списък и с останалите ми задължения - и с тях който иска да се занимава.
- Извиваш ми ръцете с този акт. Приемам много лично напускането ти. Обидно ми е. Но ще направя жест към теб. Ако продължиш да се занимаваш с лентите - ще ти плащам.
- Идеално, но така или иначе напускам.
- Добре, но анализите си остават - трябва да знам за какво плащам на външен човек. Дори и вече да не си част от Компанията, ти трябва да покриваш Високите й изисквания.
image

- Както знаеш - криза е. Продажбите ни намаляват, потреблението се свива...
- Не ме касае - аз отговарям само за лентите
- Те също се свиват.
- Ами да - криза е - няма как да растат, когато продажбите на Компанията намаляват. Увеличете продажбите.
- Аз мисля, че ти вече не се грижиш толкова за лентите колкото преди. Ти сега какво точно правиш - само поддържаш състоянието им...
- Автоматизирах процесите. Иначе работата е все същата по обем. Вече имаме шест ленти.
- А аз не съм убеден...
- Вие цветни ленти до сега вадили ли сте?
- Това е дребнаво. За друго исках да поговорим. Мисля да ти намаля заплащането.
- Защо - нали изпълнявам Високите изисквания на Компанията? Какво не съм направила?
- Не е в това въпросът. Ние направихме жест към теб - наехме те след като напусна - спасихме те от безработица. Сега е криза и трябва да ни разбереш - и преди си се занимавала с лентите като хоби - можеш да го правиш и сега.
- Докато отмине кризата ли или докато умра от глад?
- Можеш спокойно да си намериш и друга работа. Така или иначе си автоматизирала поддръжката на лентите.

***

Краят е отворен. Все още вадя цветни ленти от г_за си за човек, който идея си няма как се прави това, но за сметка на това е убеден, че няма по-лесна работа от това... Даже, ако той се хване и напъне ще извади една...


Тагове:   шеф,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Хаха,
18.06.2009 11:57
много обичам да те чета!
Аплодисменти!
цитирай
2. burberry - :-)
18.06.2009 12:33
Благодаря ти. С комплименти ми е неудобно да се справям. Освен да кажа "Благодаря, и аз обичам да се чета" - друго не ми хрумва като реакция. Доста се мотивирам от критика обаче :D
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: burberry
Категория: Други
Прочетен: 75394
Постинги: 18
Коментари: 47
Гласове: 222
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930